AJÁNLOM RENDHAGYÓ LAKBERENDEZÉSHEZ, BARKÁCSOLÁSHOZ, SAJÁT KEZŰLEG KÉSZÍTETT AJÁNDÉKOK, DÍSZEK FABRIKÁLÁSÁHOZ

fordító

egérfogóból - rajztartó csipesz

Roppant szomorú vagyok, hogy nem saját ötlet... 
A neten láttam még régebben, és azonnal tudtam, hogy egyszer nekem is lesz valami olyasmi.

Elsősorban Rege lányom rajzocskái kerülnek majd rá; eztán nem csak úgy, gyurmaragasztó tapaccsal nyomom fel ide-oda a becses, kis munkákat :-))

Aki mást lát benne, használhatja csekk-fogónak, kulcstartónak, órarend-csipesznek is...

Kellékek:
- egérfogó, nagyravágyóknak patkányfogó :-)
             (akinek van gusztusa, használhat régit is; igazi recycling!)
- akril festék vagy tempera + lakk (a lakkról több infó lejjebb!)
- csomagolópapír kép, vagy bármi más
- táblamágnes

Az egérfogó, aktív állapotban és hatástalanítva.

Nagy bátran, alapozás nélkül kezdtem neki a festésnek és bizony kár lett volna időt pazarolnom rá, mert a vastag állagú tempera megtette hatását.
Egyszeri átkenésre is teljes a siker; volt egér, nincs egér :-) 

Egyelőre csak az egykori "fekvőfelület" felét mázoltam le ...

 ... hagytam száradni és utána kiakasztottam a csapó-rugót. 
Immáron  hozzáfértem a másik oldalhoz is. 
Én nem festettem le a hátoldalt, de aki szeretné, az törődjön avval is!
A fém alkatrészekre került festéket majd le kell kapargatni.




 Akinek sima beltéri lakk van otthon, az használhatja hozzá, csak:
- hosszabb száradási idővel és bűzzel kell számoljon,
- kissé barnítja a festék és a minta színét, bármilyen vékonyan is
   visszük fel.

De térjünk csak vissza:

Dekupázs lakk-ragasztóval átfestettem a felületet, és a száradási idő alatt kivágott mintát rásimítottam a ragasztóra.


Hiba volt!!!



Annyira szerettem volna befejezettként látni, hogy a körülöttem lévő gyerekzsivaj ellenére is folytattam a munkát.
Sajnos összeszedetlenségemnek (hány szótagig is írunk egybe?) meglett az eredménye.
Nem külön ragasztóztam be a képecskét, hanem szárazon került fel az alapra. Így -fájdalom- nem volt ideje nedvességet magába szívni és picit tágult állapotban felkerülni az egérfogóra.

Következmény?
Már felragasztva tágulás, ezért enyhén ráncos ruha... :-((


A végén gyöngyház színű kontúrozóval végigpöttyöztem.


Ám akinek nincs ilyesmi otthon,
az nehogy vegyen!
A még lakkozatlan, de már színezett fát kissé hígított (nem sűrű, masszív állagú) temperába mártogatott hurkapálcavéggel díszítheti körbe.

Hátuljára legalább két táblamágnes kell, hogy hűtőmágnesként használva ne mozogjon (pillanatragasztóval).
Aki gondolja, ragaszthatja is a faliképnek beillő díszt a végleges helyére.

Ahogy mondani szokás: "jól áll neki a távolság!"
(Ááá, azért annyira nem gáz, csak szerettem volna tökéletesre csinálni.)

Ebből is látszik, hogy csak ember vagyok...


1 megjegyzés:

Mona írta...

Ez nagyon helyes! Még az is lehet, hogy egyszer én is megcsinálom. :)