AJÁNLOM RENDHAGYÓ LAKBERENDEZÉSHEZ, BARKÁCSOLÁSHOZ, SAJÁT KEZŰLEG KÉSZÍTETT AJÁNDÉKOK, DÍSZEK FABRIKÁLÁSÁHOZ

fordító

egyszerű faágy készítése játékbabáknak, állatkáknak


Szivaccsal, farmernadrág-maradékkal kárpitozott ágy készítési leírása:

Kellékek (egy része a képen is látható) a munkafázisához írva is láthatók:
deszka, fúrógép, szivacs, olló, apró szögek
fatipli, mint ágyláb,
a fatipli méretéhez illő fúrószár,
ragasztó (szivacshoz, fatipli-lábakhoz)
textília a kárpithoz; mégsem lila kockás lett...

- deszka (sittből húztam ki; koszos is erősen!!), ezért kefével-vízzel alaposan megtisztítottam. Nem baj, ha víz éri, mert legfeljebb egy kicsit domborúvá válik..., a szivacs úgyis kiegyenlíti.
Ami viszont fontos, hogy addigra száradjon ki, mikor a lyukakat fúrjuk.
A lábaknak való lyukak helyét szemmértékkel választottam ki, de aki precíz munkára vágyik, az méricskéljen; bár apró tévedéseknek nincs jelentőségük...

A furatokat nem szabad nagyon közel tervezni a szélekhez, mert a kárpitnak még oda kell férnie, felhajtással együtt !
Ahhoz hogy a végeredménynél egyforma hosszúságú ágylábaink legyenek, fontos, hogy a lyukak mélységét távtartó segítségével egyformára készítsük. Ha ez nem megoldható, akkor a végén beragasztózott és már megszáradt ágyikó lábait óvatos fűrészeléssel igazíthatjuk egyformára.

A szivacsot a falapra fektetve körbevágtam.
Más méretű nem lévén itthon, 1 cm magas darabbal dolgoztam.








A fát beragasztóztam (ha megfizetik a reklámot, akkor leírom azt is, hogy mivel:-)) ), ujjammal szétkenegettem (sufnituning a javából...) és rányomkodtam a szivacsot.









Itt járunk most: lábak helye kifúrva, szivacs méretre vágva, ráragasztva a deszkára.





Kárpitozás: a szivacsos deszkát ráfektetjük a kiválasztott kárpitra, felhajtjuk az oldalakon át az aljára; ott úgy jelöljük be a levágandó méretet, hogy még aláhajtást is számolunk az anyaghoz.
Tehát a kiszabandó textil méret úgy néz ki, hogy a falap mérete, oldalak magassága, aláhajtás kb. 1 cm, és még egy aláhajtás, hogy hajtott rész legyen a kárpitos szögek alatt.
A sarkoknál, a három oldalról érkező felhajtás (átlóból és aztán mindkét oldalról) és aláhajtások miatt kicsit vastag lehet, ezért én levágtam a farmer sarkaiból egy keveset, hogy ne kerüljön annyi réteg egymásra (vagy hosszabb szöggel kell annál a résznél rögzíteni).

Elkészült a szögelés is.
Apró, 13 mm-es szögekkel dolgoztam.
Mennyiségük az ágyikó méreteitől függ, de általánosságban 1.5 centinként illik egyet beütni; sarkoknál esetleg még kettőt is.

Ha valakit zavar a szögek látványa, az valamilyen textilszalag (danubia, köpper, stb.) felragasztásával eltüntetheti őket.



fatipli 4 db. 5 cm-es (én 2 db. 10 cm-est vágtam félbe, lásd első kép!), mely ragasztóval alábélelve kerül be a lyukakba.




Tiszta "háváj"!
Zente fiam kutyája farmerágyon napozik...







Rege lányom Bodrija is heverészik
 Sőt még Tádé is lepihent egy kicsit...

Később varrok hozzájuk párnát és paplant is, de most nyárra úgysem kell.

A gyerekek nagyon örülnek neki, és tényleg nem volt egy nagy etwas!
Munkára fel, ügyeskezű anyukák!

Nincsenek megjegyzések: