AJÁNLOM RENDHAGYÓ LAKBERENDEZÉSHEZ, BARKÁCSOLÁSHOZ, SAJÁT KEZŰLEG KÉSZÍTETT AJÁNDÉKOK, DÍSZEK FABRIKÁLÁSÁHOZ

fordító

raklapdeszkából készült rusztikus tükör


Születésnapra készült,
népi mintás,
faragott keretes tükör.

"Régiesnek látszó népi tünemény" -
Csokonai, A reményhez című verséből ihletet merítve...




A valós színeket a nagy képen látjátok...







Eredetileg rozzant raklap volt, melynek deszkái tökéletesen megfeleltek elképzelésemnek...

Megvizsgáltam az összeállítás lehetőségeit (tekintettel a fa hibáira), mértem, fúrtam
és a hátoldalon, keresztlécek segítségével rögzítettem a deszkákat.

Megrajzoltam a tükörkeret szélein futó falusias jelleget adó íveket és szúrófűrésszel kivágtam.



(Aztán nehogy má' csak az ünnepelt örüljön, a régi, rendetlenkedő dekopírfűrész helyett megleptem magam egy profi darabbal. Mint a vajat, úgy harapta a fát!)

A kifaragott tüköralap felületét nem csiszoltam simára, mert nem akartam elvenni a fa régies jellegét.






Szürkés színét nagyon felvizezett fehér temperával antikoltam, majd száradás után visszacsiszoltam egy kicsit.







A minták többféle lehetősége közül az öreg tyúknak
(40 éves lett) egy öreg tyúkos - fiatal kakasos, indás-leveles festményt készítettem a tükör fejdíszéhez.

A kontúrozást pirográffal (égetőpáka) végeztem.

A festést éppen elkapó fotót 7 éves, fotóriporternek készülő fiam készítette titokban. De aztán rátaláltam, így íme a kép!








Ilyen lett a minta, melyet matt lakksprayvel tettem időtállóvá.

Szilikon kinyomó pisztollyal vittem fel a fára a tükörragasztót.
Ami attól tükörragasztó, hogy a hátoldalon lévő foncsort nem teszi tönkre, így nem látszik majd a tükör elején a ragasztás mintájának ellenoldala kacskaringók, mázolmányok és pontok formájában :-))



A tükör oldalain spárgából sodrott zsinórt vezettem végig, mellyel áthidaltam a két alkotórész érintkezését. Az alján egy kis masniban záródik a tükörszélek "szegése".

Egy masszívabb, karikás képakasztóval lehet majd felhelyezni a falra.




A népi tükör hátoldalán pedig Sík Sándor verséből való idézettel "kedveskedem" a születésnaposnak, aki kivételesen, csak a kerek évfordulóra való tekintettel ül tort maga felett:

"A legszebb művészet tudod mi,
  Derült szívvel megöregedni.
"