AJÁNLOM RENDHAGYÓ LAKBERENDEZÉSHEZ, BARKÁCSOLÁSHOZ, SAJÁT KEZŰLEG KÉSZÍTETT AJÁNDÉKOK, DÍSZEK FABRIKÁLÁSÁHOZ

fordító

Pasztell színekhez előbb főzd fehérre a barna héjú tojást - tapasztalatok...


Aki a húsvéti tojásokat halványabb, finomabb színűre szeretné festeni, annak az általánosan kapható,
barna héjú tojásokkal nem igazán lesz szerencséje...

A Gyereketető oldal megosztott egy házi módszert, (egy olvasói ötletet), amit természetesen ki is próbáltam.

Azonnali tapasztalatok:
Elméletileg működik az ecetes lében főzés, csak a tojások héja valóban nagyon elvékonyodik,
ezért készüljetek plusz tojásmennyiséggel, mert néhány darab összeroppantása garantált.
Tényleg úgy kell velük bánni, mint a hímes tojással :-)

Azt is kipróbáltam, hogy mi van akkor, ha nem a készítési leírásban megadott kifújt tojásokkal dolgozom, hanem ecetes vízben főzöm a nyers tojásokat. Valamelyest jobb tartása van lemosáskor, de bizony azok között is megrepedt néhány, mikor óvatosan letörölgettem őket.
Ne aggódjatok, az 1:1 arányú ecet-víz keverék a tojáshéj apró pórusain nem szivárog be, ehető tojásokat kapunk.
Én nem hagytam a tojásokat a főzővízben kihűlni, hanem azonnal lemostam róluk a maradék barnaságot és már ment is az ételfestékbe.

Aztán! Nem kellett többször felfőznöm a tojásokat, már az első forraláskor lejött róluk a barna szín, ami a hab tetején látszik is.
És persze vigyázat, az erősen ecetes főzővíz párolgása maró szagú, nem esik jól belélegezni.




Fél órával később...
Ami nem tetszik benne,
hogy órákkal az elkészülte után is ilyen fehér, kissé ragadós kristályok jelennek meg úgy a festett, mint a még fehér tojásokon is.
Ha lemosom róluk, újratermelődnek.




Megkérdeztem az eredeti ötletadót, hogy mi várható velük, ki lehet-e valahogy küszöbölni a jelenséget, de sajnos nem kaptam választ; ezért én biztos nem csinálom meg többet ezt a tojásfehérítést.

1 megjegyzés:

egy anya írta...

Köszi a tapasztalat-megosztást! :)